yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Thursday, March 1, 2012

entry tak ada tajuk.....random..

29 februari 2012
tarikh agung bagi orang yg lahir pada hari ni..orang yang berkahwin pada tarikh ni..ada ke orang kawen tarikh ni...hehehe...tarikh yang begitu unik sekali kan....4 tahun sekali baru menjelma lepas tu menghilang semula..indahnya ciptaan ALLAH....ehhh bagi yang suka tarikh ni ALHAMDULILLAH la kan....tp bg aku bukan tak suka tapi tarikh ni membuatkan hati aku berang marah geram kecewa pedih......entah la..kenapa mesti penghujung februari 2012 yg akan menitikkan bibik-bibik perasaan itu...ehmmmmm jenuh aku mengubati diri ni....sape yg tolong ubatkan??? ah korang ni tanya lagi.....diri sendiri la sape lagi.....pendam....pendam....pendam.....

aku dah jangka benda ni akan jadi pada hari ni.....ok tekaan aku begitu tepat dan pasti....memang mengena tekaan aku kali ni..kena pada sasaran..ehh macam menembak plak..panggggggggggg tembak....hahhaha...benda kecik je pon..tak payah besar-besarkan pon....tapi ada yg bertindak tak profesional sedangkan mahu jadi profesional tp diri sendiri tak profesional....manusia-manusia tidak pernah hilang dgn perasaan hasad dengki....bukannya apa....cuma nak kan komitmen semua je utk laksanakan prgram utk kali terakhir dan sem terakhir kat UKM ni..kalau tak mempengaruhi markah aku tak kisah...dan tak adil la yg bertungkus lumus wat kerja tapi ada yang hanya jadi parasit hidup je tapi dapat markah sama....hahhhh ini aku naik hangin....bukan hangin biasa tapi ribut taufan lanina sume aku naik nanti....cume hal kecil je....lantik org utk penuhkan post2 tertentu..just lantik je bukannya betul2 lagi sebelum meeting besar dijalankan...adoyaiiiiii...mcm budak2 darjah satu betol rasa semua ni....tawu xnk tugas2 berat tapi berbommm bommm ayat yg keluar...ingatkan pandai berbicara sudah pasti pandai melaksanakannya..tapi sebaliknya....ASTAFIRULLAH....hanya ALLAH shj yg tawu bagaimana....

bila ada yang memandai-mandai nak terangkan sesuatu tapi difikir plak saja nk tunjuk pandai...ada pulak dengar suara-suara sumbang diluar sana....jgn pikir diri tu bagus sangat sebab diluar sana lebih ramai lg yg bagus......ok sape yg bagus??diri sendiri or dia??ehmmmm kalo x bagus tak ada la beri komitmen nk uruskan hal ni..kalo xder komitmen rasanya smpai habis bulan depan pon masih senyap benda alah ni kan.... cuma nk tolong percepatkan sbb byk lagi kerja lain yg nk buat..bukan 1 je keje yg ada..tp dah tolong mcm tu pon ada yang tak kena lagi...betul kata orang..nak jadi orang atas ni sebenarnya susah..bukan susah akan tanggungjawab tapi susah berhadapan dengan suara-suara sumbang diluar sana...bila suh jadi orang atas tak nak..baru mereka tahu bagaimana tugas orang atas tu....aisshhhhh membara rasa...tp ku cuba tenangkan diri masa tu....mendiamkan diri itulah yg terbaik..tp yang menyuarakan pendapat tu ada benarnya..bila lagi nak cuba kalo bukan sekarang..aku pon mula dari bawah...paperwork???siyes aku masih failed wat paperwork tu.....tp sekurangnya mencuba kerana ianya 1 pgalaman yg indah tetapi membebankan utk berdepan dengan pihak kelulusan...streessssss

melentur buluh biarlah daripada rebungnya....kalo dah jadi buluh parang kan je senang biar patah terus..puas hati...hahahha. kalo la manusia macam buluh tu kan best...kalo tak nak dengar sangat parangkan aja tak da sape nk marah kan..tapi ni tak boleh nanti kena berdepan dengan polis, mak bapak, undang2 dan sbgnya...wahhhh3 bermadah pujanggga aku...hehe...bila dh besar panjang....nk mengarah pun susah...namapun kerja dalam pasukan so mestilah ada arahan dr pihak atasan...pastu ada la suara-suara ketidakpuasan hati di belakang nanti..manusia-manusia...ok memang stress jadi ketua sbb nk hadapi ngn kerenah anak2 buah yg mcm2 perangai...bila suh wat yg tu ade je komen2 ke ape ke...xnk wat ke..ahhh mcm2 la....tu la bak pepatah dulu2...bela lembut sekandang lebih senang dr jaga anak dara sorang...so pepatah ni boleh jugak digunakan utk hal ini.... lebih baik arahkan kambing masuk kandang daripada kerjasama dgn orang sebaya..hahahhaha..betul ke aku ni..memandai je nk tukar perumpamaan aku ni kan...hahhaha...

tp siyes memang terasa hati..susah sgt ke nk bg komitmen sikit je bukan utk org lain tapi utk diri kita sendiri sebab melibatkan markah kita utk final sem ni.....ASTAFIRULLAH......dan x sudah tu....ada pulak cemuhan-cemuhan di FB yang memerli sebegitu sebegini....sedar tak semua tu melambangkan diri sendiri jugak....bak pepatah ustaz azhar idrus jangan lepaskan perasaan dalam FB...hehhe....kita dah besar..be profesional... time meeting tu cuba luahkan rasa yg tak puas hati dan terima lah kritikan yang diterima tu....aku sangat2 sedih ngn hal ni...benda kecil je tapi knp perlu kecoh2 kan dan perli memerli kat dalam FB...diri ini perfect ke??diri itu perfect ke?? tak ada manusia yang semua perfect...sebelum menuding jari kesalahan orang lihat dulu kesalahan diri...sebelum melihat kelemahan orang lihat dulu kelemahan sendiri....sebelum mengkritik orang kritiklah diri sendiri dahulu...."SALAH DI MATA KALAU TAK NAMPAK....SALAH TAFSIRAN KALAU TAK DINILAI"....  ni kata-kata yang aku pegang selama ni...jika xtawu apa puncanya jgn memandai-mandai kata tawu....

p/s: maaf la....entry meluahkan perasaan la pulak kan......aku betol2 hilang sabar sebenarnya..nasib ada ALLAH utk tenangkan aku....ku hadap AL-QURAN ku solat sunat...hanya utk tenangkan fikiranku yg asyik fikirkan maslah itu walaupun ianya kecil tapi ianya cukup menyentuh hati nurani aku...aku juga manusia ada hati dan perasaan....aku cuma nk tolong semua je utk dpt kan yg terbaik markah 2 unit tu...tp tolongan aku membawa musibah pada diri aku... YA ALLAH Kau tenangkan lah hamba MU ini ya ALLAH.....sempurnakanlah segala tugas yg ditanggung ini demi MAK ABAH KAKAK ABANG dan penarang jantungku yang tersayang...hanya yang ku pinta permudahkan perjalananku dan curahkan idea utk ku dalam menimba ilmu ni....AMINNNNN

No comments: