yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Saturday, August 24, 2013

Hari Raya Aidilfitri 2013

Assalamualaikum….apa khabar semua???sihat ke??lamanya rasa diri ini tak update blog kan…ehmmmm sawang pon dah penuh…habuk pon dah berkepok2 dah dalam ni….ehmmmm nak buat macam mana kan…busy sangat2 rasanya..ni baru rasanya boleh bernafas…sebenarnya niat time bulan Ramadhan dulu lagi dah nak update tapi nak buat macam mana..kekangan masa saya yg x mengizinkan…nak tahu kenapa???hahhhh jom la bace entry saya ini…
Kalo korang semua nak tahu kenapa saya busy kalah perdana menteri kan …sebabnya..sebabnya….sebabnya…..masa bulan Ramadhan dulu saya kerja dari pukul 8.00 pagi sampai 5.00 petang…ok dah balik kerja tu sibuk nak masak untuk juadah berbuka puasa pula…tapi ikot turn la sape yg masak..heheh..kenangan bersama Huda dan Mai kat rumah lama (chancellor condominium,Ampang)…kalo giliran dorang so saya ade masa untuk lakukan kerja sampingan saya pula…iaitu…iaitu…ambil upah menjahit baju… tahun pertama di perantauan saya ambil upah menjahit baju…tak banyak sangat ambil sebab takot tak siap..so dalam 15 pasang macam tu je yang saya ambil.. Alhamdulillah semua siap sebelom raya.dannnn yang paling seronok sebab dapat upah….dan paling tragis sekali baju raya saya dan mak saya malam raya lepas saya balik kampong baru baju saya siap…huaaaa…..
Dalam bulan Ramadhan juga saya dapat interview di Standard Chartered Bank. So, saya pergi la try nasib saya..redha je ape yg ditanya tu dan lepas je interview tu rasa memang macam dapat tapi yg interview tu kata dia akan call dalam masa seminggu. So, tunggu la tapi mmg tak berenti tempat kerja lama lagi..dannnnnn Alhamdulillah seminggu selepas tu dapat call dan suruh datang sign contract kt HQ Standard Chartered.. dan pada hari yang sama dapat call tu juga company lama tu bagi macam sumbangan elaun la kt staff-staff yg terpilih je..konon-kononnya pekerja harapan yang dapat bangunkan company tu la…waktu boss panggil tu aku mmg dah berniat nk bagi tahu yang aku nk berenti kerja sebab dapat kerja lain……tapi..nasib baik mulut ni tak ‘capoi’ sangat nk bagitahu cepat2…sebabnya dapat cek RM***…..sekali pikir macam gaji sebulan juga la..haha…so dah amek cek tu petang tu juga aku gi tunaikannya..hahha..dannnnn besoknya baru aku bagitahu supervisor yang aku nak berenti kerja dan akan hantar surat resign dalam minggu ni juga…hahhaah…yang penting amek duit tu dulu…dan waktu majlis buka puasa last dengan company tu En zul merangkap bos juga lah macam terkilan je aku berenti kerja sebab dia mcm berharap je…hehhehe…kalo bagi gaji lebih dari company sekrang mmg rasa continue la kerja tu..tp gaji seciput sangat…
Yang paling sedih masa bulan Ramadhan tu juga sebab 5hb Ogos 2013 aku dah kena start tempat kerja baru..so cuti raya memang susah la... sehari sebelom raya tu 6hn ogos malam tu sempat lagi temankan ‘sorang’ ni pergi shopping raya…heheh..7hb ogos tu kena masuk office kan… nasib baik mata ni bertahan time kerja.kalo tak hari 1st kerja budak baru ni dah tido kat tempat kerja..tp nasib baik la mata ni baik betul…pas bis kerja bergerak balik kampong plak...heheh..…dengan rasminya malam raya bak kata orang malam orang takbir tu la aku atas jalan raya lagi…memang terbaik la kan….first time rasanya aku balik raya lambat kalau belajar dulu memang seminggu awal dah balik..kikiki..itulah perbezaan kerja dan belajar…kerja terpaksa ikot prosuder yang telah ditetapkan..tapi itulah punca rezeki diri ini..ramai juga orang Tanya kenapa berenti kt tempat kerja lama, sebabnya saya banyak komitmen yang kena bayar setelah ABAH belikan “suami” kedua untuk anak bongsu dia ni…hehhe…so dengan tempat kerja sekarang ni Alhamdulillah cukup segalanya untuk dibayar..nafkah untuk MAK ABAH, bil-bil, dan sebagainya…
Hahaha…nampak tak betapa busynya saya ni dan berapa panjangnya entry saya kali ni kan…hehhe
Ok back to main topic… Hari Raya Aidilfitri kali ini disambut dengan sederhana sahaja tetapi meriah sebabnya dapat berkumpul sanak saudara semua… Alhamdulillah… dan raya kali ini juga sememangnya banyak spend time dengan family..bawa MAK ABAH pergi rumah mak sedara la anak sedara la…bawa je dorang nak berjalan gi mane…ehheeh..dan kali ini jugalah anak-anak sedara seramai 12 orang tu tuntut duit raya dorang masing-masing…wahhh bankrup makcik ni… ade rezeki lebih sikit dengan upah menjahit dengan gaji dengan elaun…ehmmm Alhamdulillah rezeki ALLAH SWT bagi… bersyukur sangat2… kakak2 dan abang2 juga dapat gak merasa gaji adik bongsu dorang ni… Alhamdulillah….done raya pertama.... raya kedua pula spendkan masa sekejap je dengan kengkawan sebab petang tu nak bawa mak ke rumah anak sedaranya pula..so sekejap je raya dengan kengkawan kali ini dan rasa terkilan sebab tak dapat penuhi hasrat beberapa orang kawan aku yang teringin nak makan LAKSA dan KEK COKLAT BASAH pada hari raya pertama..maaf yer Napi, Ijoy dan Ira… sesungguhnya aku berjanji pada HARI RAYA AIDILADHA nanti memang aku akan penuhi hasrat korang nk makan ni sebabnya aku dah cuti awal…cuti aku dah di approve…hehehe….cian korang kempunan raya kali ni yer…hehhehe…
Dannnn raya kelima dengan malasnya nk kemas barang nk balik KL semula…huaaa…..dan ditambah pula dengan jem kat highway….sengsorang drive plak tu…memang-memang bosan laaaaaaa….tapi raya kali ini memang sungguh bermakna sekali sebab banyak yang tersirat dan tersurat… rezeki pon terasa melimpah ruah.. Alhamdulillah rahmat ALLAH rezeki ALLAH kat diri ini yang kerdil dan penuh rasa kekecewaan pada suatu tika dahulu…tapi Alhamdulillah aku sangat bahagia dengan kehidupan sekarang di samping insan-insang yang tersayang yang sentiasa memberikan semangat.. thanks pada semua yang telah mengembalikan semangat ini dengan penuh kekuatan dan ketabahan serta kecekalan… Ramadhan dan Syawal kali ini memang penuh bermakna daripada tahun-tahun sebelom ini… Alhamdulillah.. Thanks You ALLAH…

Jom lihat gambar2 ketika menyambut Aidilfitri tahun 2013….

ni la baju raya saya...yg siap jahit malam raya....gigih...
dengan mak saya...tengok baju mak saya pon baru siap malam raya tu...dannnnn kebetulan plak mak pasang langsir ngn sarung kusyen warna purple jugak....memang raya sedondon la...hahah

dalam ni abah xde..sebab abah xbalik masjid lagi...so ni je ade time ni..

raya pertama with kengkawan...napi,hafez,ijoy,linda,nana n ira.....

rumah anak sedara mak....kire sepupu saya la....semua ade ni...konvoi 3 biji kete
ok...semua sama saiz dengan makcik dia ni...adoiiiiii
rumah kakak mak....kat ijok selama....ni raya kedua.....
dannn ini adalah hari induction di tempat kerja baru....2 hari induction buat kat Armada Hotel, PJ
ini pula detik terakhir berbuka puasa dengan company lama...

ini juga 2 hari sebelom saya pindah ke tempat kerja baru...with kawan2 opis yg sengal semuanya.....terbaik la geng ni...
inilah "suami" yg abah carikan...heheh...tq abah....
and last picture yg di snap oleh orang,,,,ternganga mulut2...heheh


No comments: