yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Wednesday, August 17, 2011

hati ku terusik

waduh2....memang benar hati ini terusik...diganggu...n macam2 lagi r yg menjadi igauan dan membuatkan aku jatuh cinta...sungguh aku x sangka aku akan jatuh cinta sekali lagi...memang benar aku jatuh cinta..dulu hati ini penah terusik dan sekali lagi hati ini juga terusik lagi...wahhhhh sungguh indah rasanya ciptaan ALLAH...membuatkan aku terpana seketika...

ya!!!!! memang benar hati aku terusik...memang benar hati aku jatuh cinta lagi....tapi kali ni bukan terusik dan jatuh cinta pada manusia tetapi alunan merdu suara manusia....sungguh!!!..indah sungguh suara manusia yg mengalunkan ayat2 suci serta berzikir dan sebagainya...suara aku???tidak semerdu, selunak suara mereka yg membuatkan aku jatuh cinta untuk melakukan amalan yg dituntut oleh ALLAH..membuatkan aku lebih bersemangat untuk menunaikan amalan aku demi ALLAH s.w.t....hati ini seolah bersatu padu apabila mendengar org yg membaca ayat2 al-Quran dan bermunajat...sungguh indah kebesaran ALLAH untuk manusia itu....

teringat aku time aku kat Kem PLKN Kg. Bharu Ayer Tawar dulu pada tahun 2007..dengan kesibukan dan tiada masa yg panjang sbb byk aktiviti yg diaturkan namun solat secara berjemaah masih ada..wajib pegi ke surau utk solat berjemaah...tp masa tu zaman kenakalan la kata kan..ponteng je solat berjmaah solat kat dorm....tp bila satu hari terdengar seorang insan berzikir munajat ketika aku di dalam dorm terasa diri ini cepat2 mahu pergi ke surau utk tunaikan solat fardhu...sumpah!!! suara insan itu sungguh lunak merdu...masih tergiang lagi di fikiran suaranya yg lunak mengalunkan zikir sebelum menunggu pelatih2 lain ke surau...aku jatuh cinta!!!jatuh cinta kepada kelunakan suaranya...namun aku tidak tawu siapakah org itu smpai sekarang ini...suaranya sungguh merdu..

malam ini...terawih malam ke-18...imamnya ustaz Ramadhan...sesuai dgn bulan ramadhan ini juga...seorang ustaz yg penah menyewa bilik di rumah ku dan jua peserta akademi al-Quran...wah promote nampak...hahahha...ya!!!saya akui suaranya mmg lunak sehingga membuatkan para jemaah kusyuk utk berterawih...sbb itulah aku teringatkan zaman PLKN yg hati aku terusik kerana kelunakan suara anugerah ALLAH itu yg membuatkan aku lebih tawaduq utk menunaikan amalanNYA..maybe itulah nur yg ALLAH tunjukkan kepada kite supaya menyeru manusia ke jalan yg diredhaiNYA.... ALHAMDULILLAH masih diberikan kesempatan ramdhan kali ini dengan sempurnanya tanpa hiruk pikuk pelbagai masalah....kelunakan suara sesorang boleh membuatkan manusia jatuh cinta untuk melakukan AMALAN2 yg dituntut oleh ALLAH...


p/s: jatuh cinta ngn kelunakan suaranya sahaja bukan pada org nya tawu!!!!!!hehhe...dr dulu memang suke dgr suara yg sedap dalam mengalunkan ayat2 suci....membuatkan hati kusyuk...:-)


No comments: