yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Thursday, January 5, 2012

rezeki ALLAH



asssalamualaikum....
sihat ke semua?? sy demam la..baru 2 hari demam...hehhe..sbbnya sy main panas...cuaca panas skrg kat Bangi ni...so tetibe je sy pon demam...redha je la..ujian ALLAH kan...

ehmmm 3 januari hari tu adalah hari yg bermakna bagi aku sbb ade 2 bende yg terjadi pada masa yang sama.... yang pertama adalah aku exam first paper ok..subjek pengantar persuratan melayu...ALHAMDULILLAH apa yg dibace semua keluar walaupun ade yg aku hantam je kan...hahha..ape2 pon aku jawab semua okey....heheh...yg kedua adalah besday MY MOM yang ke 60 tahun..dah tua dah ek mak....hehhe...tua2 pon orang syg mak tau....dah 60 tahun kan...n selama tu juga dia dah jaga aku 22 tahun...ehhhh 23 tahun dah aku ni....orang syg mak sangat2... selamat hari jadi mak semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki semoga cepat pergi haji... malam sebelum besday mak tu aku dah tepon dah....aku kata "mak doakan orang besok nk exam tau""setiap masa aku doakan kamu"....  "sok hari jadi mak jugak kan" " apa hadiah kamu nk beli??" " ehmm mak nak apa??" " aku xnak apa2 janji sok wat periksa tu betoi2 sudah...tu ja hadiah aku nak...untuk masa depan kamu juga" wahhhh terharu gile rasa bila mak ckp mcm tu...sbb sy ade mak yg sygkan saya n selalu doakan kejayaan sy..sgt2 terharu...smpai akhir hayat orang, orang akan sygkan mak abah...

4 januari 2012 pula...aku demam sbbnya main panas kan semalam..hammek kau sape suuh main panas kan dah demam...tp tu semua rezeki ALLAH dan ujian ALLAH...time nk exam ni jugak la nk demam sume tu kan.....nasib baik la sebelum ni aku dah study subjek ni..kalo tak kompom la aku kantoi...huhu.... tibe3... ringtone handset berbunyi...ngn malasnya pon angkat...nama mak tertera kat skrin... tibe2 mak minta no akaun bank nk bank in duit..... ya ALLAH rezeki lagi....rezeki di minggu exam...mcm durian runtuh rasanya.... mlm tu aku pon call mak tanya berapa mak masukkan...dia kata tutttttttt.....hehhe.. "nape tibe2 mak nak masukkan duit lak ni nape baik sgt ni"...pastu mak pon kata " aku baik salah aku x baik salah aku bagi salah aku x bagi salah (sambil ketawa)" hammmekkk kau tanya lagi...hahahha...." nanti x bagi xder duit lak nk makan" heheh...syg mak sgt2.... "orang ade lagi duit sikit2 tu..dah x yah masukkan dah lagi berapa hari je lagi nk balik ni" hehhe... tq sgt2 mak...heheh....malam pulak dpt top up dr buah jantung..wah giler meroyan ape dia ni tibe2 top up kat aku....hahahha..... ape2 pon tq yer buah jantung...hehhehe...rezeki benar time minggu exam ni...ALHAMDULILLAH...rezeki yg tidak diundang tetapi aku menerima dengan terbuka...terima kasih ALLAH...terima kasih MAK ABAH...

ingat kan smpai smlm je..tp ari ni 5 januari 2012 bersamaan aku exam paper kedua lak hari ni iaitu sejarah pembinaan ngara bangsa malaysia....ALHAMDULILLAH berkat usaha aku,,,,aku dpt jawab solan exam....syukur2...lepas balik dari exam terus g pejabat dekan jap nk amek baucer buku RM200.. alhamdulillah...jimat sikit nk beli buku guna baucer tu walopon xtau buku ape nk beli nanti...hehe

ok lah....sgt2 berterima kasih dgn rezeki ALLAH ini....agar selamanya dimurahkan rezeki tak kira dalam apa sekali pon...terutama dalam pelajaran aku ni...INSYAALLAH...

No comments: