yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Tuesday, March 26, 2013

Istiqomah

assalamualaikum semua..apa kabar?? korang semua sihat?? saya xberapa sihat..batuk2 sikit...almaklum laaaa....lama kan saya xupdate blog ni...menunaikan kewajiban yg perlu dahulu sbb tu melupakan blog ni seketika...ohhhhh my blog jgn merajuk yer..saya dah kembali pada kamu semula...alolololo...hahha
ok disebabkan lama saya x update entry ni....marilah kite beristiqomah mengenai diri sendiri yer...

penuh bermakna kata2 itukan...berubah kpd kebaikan..walopon sukar namun jika niat cekal didada In Syaa ALLAH semuanya mudah untuk melaksanakannya..yg penting pangkal pada diri, pada hati tu..itu yg penting... dalam BAHAGIA, ALLAH telah menyisipkan DUKA.... agar kita tahu ada hikmah di sebalik sekaan AIR MATA......... dalam HARAP, ALLAH juga menyisipkan RESAH, agar kita sedar untuk mengiringi DOA dengan SEPENUH PASRAH.....dalam JUANG, ALLAH meletakkan LELAH, agar kita ingat betapa mahalnya harga ISTIQOMAH


p/s: saya sgt merindui kawan2 saya sama ada yg belajar sama2 ketika di Tadika KEMAS Kg. Padang Serai, Sek Keb Batu Hampar, Sek Agama Rakyat Riduaniah Kg Padang Serai, Sek Men Keb Dato Idris, Sek Men Keb Raja Shahriman, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)....dan juga rakan2 sekerja yg pernah saya kerja sementara dulu di Coral Bay Resort Pangkor, Mama Collection Pangkor, Pasaraya ET dan juga tmpat kerja skrg Arkib Negara..... im really miss uollllzzzz ok.. ole-ole? hehe.. In Sya ALLAH sape cpt dia dpt la yer...rindukan zaman kanak2..zmn sekolah, zaman mahasiswa,...cepatnya masa berlalu..dan perubahan demi perubahan itu telah berlaku dlm hidupku yg mematangkan ku..matang ke saya ni?? haha...mcm budak darjah 6 je kan..hehe...i

No comments: