yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Thursday, February 24, 2011

~Bahang Pilihan Raya Kampus~

sbenarnya dari 21 feb lg nk update sal ni tp disebabkan wifi di UKM ni agak sengal dalam seminggu ni so terpaksa la aku melewatkan megupdate blog aku ni....hahha...wah cam taksub je nk mengupdate blog ni kan....hahha

sebenarnya entry kali ni aku nk cite sal pilihan raya kampus (PRK)...aku kampus UKM...so ni kire kali kedua aku terlibat dalam acara PRK ni..sbb aku dah tahun 2 so kali kedua la kan...hehhe.... tp aku rasa kali ni xder semeriah cam thun lepas masa aku tahun 1....tahun ni agak mendatar je berbanding dengan U lain cam UM...wowww UM yg paling kontroversi kali ni...dgn student ilang la...ini la...sampau VC pon dikaitkan...huaaaa...sungguh taksub mereka dengan politik yer...kali ni kawan aku NOR ATIQAH MOHD ALI di UPSI dan MOHD FIRDAUS di UM masuk bertanding...wowww rasa bangga juga kawan sendiri masuk tanding tp syg sbb aku x leh nk vote dorang sbb dorang U lain..so hanya sokongan sahaja yang aku berikan...

dalam pukul 11.30pagi aku pon turunlah menunaikan tanggungjawab sebagai seorang mahasiswa untuk mengundi...hehehe....best gak cam pilihan raya umum lak rasa...walopon x penah ngundi time pilihanraya umum,....ape2 pon ni pengalaman ni...org kat luar mana ade...so kite enjoy...eh cam nora danish la plak...mcm2 manifesto yg dorang janjikan..n kali ni bg pndangan aku pro mahasiswa lebih aktif dalam berkempen berbanding dgn pro aspirasi...sbb aku hanya dapat kertas2 rezo dari pro mahasiswa je...kire senang kat ukm ni pro mahasiswa dikenali sbgai GMUKM...ehmmm tu pndangan aku je la...mlm yang kire undi tu aku x tau pon cam mana sbb aku g lepak library buat asgment...hahha..aku mmg jenis x kisah sal plitik pon....


ni time kat fakulti



hah???ape aku pangkah???hehhe...undi adalah rahsia...tiada siapa yg mengetahuinya kecuali ALLAH...heheh..besok paginya aku masih x tahu mana yang menang...kebetulan aku pegi kelas pakai baju warna ungu...so tibe2 ade sorang ni dia kata "mentang-mentang GM menang ko terus pakai baju warna ungu yer"...hah tersentak aku tibe2........baru aku tawu upanya GM yang menang sbyak 22 kerusi daripada 37 kerusi....15 kerusi lg ASPIRASI menang...haha....jgn salah sangka aku tidak berpihak pada mana2 yerr....atas pagar...kih5...



hah ni time nk kira undi ni....ramai tol org...



bila dikenangkan balik setelah 7 tahun tampuk pmerintahan ASPIRASI namun telah diambil alih oleh GMUKM...pasti ada perubahan dgn manifesto yg mereka janjikan....kita hanya dapat lihat dr jauh dan menunggu apakah akan terjadi pada tampuk pemerintahannya....hehhe...tu je la yang nk smpaikan.....

p/s: wait n see ape yg akan terjadi dgn tmpuk pemerintahan yg baru..adakah lg baek atau pon tidak kita tidak tahu...hanya mampu menunggu dan melihat dr jaug..kerana diriku tidak bergitu berharga di sisi tmpuk pemerintahan...hehe


No comments: