yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Wednesday, June 1, 2011

Kasihnya IBU bawa ke SYURGA

assalammualaikum w.b.t sume2 blogger...fuhhhhhhh agak lama kan aku x update blog aku ni..al maklum ler bz bebenor rasanya....aishhh kamo sume sihat ke??sihat la agaknya kan...aku??aku kurang sihat.....sbb...sbb...sbb...nk tawu moh kite terjah ape isi entry kali ni....moh ler yop ngn yong oiii....

knp??aku sakit ape??aishh kamo ni sabar ler...xsabar betol....sbnrnya ari ni termaktublah segenaplah aku menerimanya...haha...berteka teki sama sekali yer....genaplah 3 ari aku sakit perot...bkn sembarangan sakitnya...ari pertama tu...YA ALLAH...hanya ALLAH shj yg tahu..smpai mau fitam ini kipala la....adehhh...lembik aku dibuatnya menunggu saham yg xmahu2 jatuh di dalam mangkuk...xmahu kuar2....hahah..aduhh malu tol...smpai menangis2 duk menahan saham smpai ngadu kat mak...ahhhh ape aku kisah ngadu kat mak...sakit woooooo....korg xtawu bgaimana rasanya sakit tu....kuar dr bilik air mmg lembik pon...terhoyong hayang nk ke katil kat bilik aku....terus rasa mau pengsan...dan bermulalah kisah....mak terus dtg bg minyak angin...agaknya aku makan daging kerbau kot....tp xkan ler smpai mcm ni sekali..smpai ke mlm perot aku masih meragam..tp xseteruk pg td...disebabkan xlalu mkn...mak masak pebret aku....panggil ler aku mkn..mkn ler sikit..walopon xlalu..kasihnya ibu...

kasih ibu sungguh xternilai harganya.....hari kedua...still rasa kurang enak ini perot...xrasa nk membuang tp berputar2 je rasa...mak masih risaukan.aku xmkn nasi ari ni just mkn bubur nasi je..tp aku biasa lg...tetibe ingat...ingat....APENDIK...huhhh...penyakit usus...bile ingat yg tu aku mula tkot..aku dah bygkan jarum besar cucuk kat tgn nk masuk air..pastu duk hosptal wat operation...huaaaa....xnak2...aku benci duk hspital..mkn ubat xpe tp sensitip ngn jarum2 ni..hehhe...mlm aku xbleh tido...pikir sal APENDIK....

ari ni...ari ketiga...membuat kputusan utk pegi klinik....seronok n takot..huhu..menci medical ni...tp kalo x cek xtawu gak kan...ehmm giliran 3019..masuk2...MA je yg cek...x cek pon just tanya2 je...aku pon cite r...ingat nk cek...huhh bg la 3 jenis ubat....x cek gak..so xpasti sama ade apendik or x...tp MA ada gtau lau apendik sakit kat belah kanan..tp aku kdg2 sakit gak kanan ni...tp kdg2...ehhh MA tu MEDICAL ASSISTANT la....ape..korg ingat mama ke...hehhe...ehmm dah xsihat sgt ni mule la ngada2 kan..hehhe...aku gtau mak..."mak sok wat tempek"..."nyoq nya mana"....terus aku jerit kat abah..."abah kupas nyoq 1...mak nk wat tempek sok"...mak menjawab "aku plak....dia yg nk makan...."...heheh....walopon aku leh wat sendiri tp sbb keinginan anaknya ni...dia wat gak...hehhe...abah pon sama...

sy syg mak sy sgt2.....walopon ari ni bukan hari ibu...ari ibu dah lepas lama dah...tp bg aku setiap hari adalah hari ibu....sbb mak ler jaga aku smpai besar tua bangka dah ni...abah pon sama...sakit aku yg dah besar ni pon dia masih endahkan...x ke terharu aku rasa...mmg sgt terharu....bkn saja2 manja ek...mmg tingin nk makan tempek mak wat...cicah ngn kari lak...huhhh mmg sedap....hehheh...hari ibu bg aku...selama lamanya adalah hari ibu...xkira waktu...sbb ibu lah yg selalu disamping ku...xkira la korg panggil mak ke, ibu ke, ummi ke, mom ke, mama ke...ape2 ke la....janji itu mak kita...yg lahirkan kita....kasihnya tidak penah kurang namun smkin bertambah..di saat diri ini tidak sihat masih ada dia yg menjaga diri ini....masih adakah diriku nanti disampingnya saat dia memerlukan aku?????satu pertanyaan yg tidak tawu aku menjawabnya....sememangnya diri ini ingin selalu menghampirinya disaat akhir2nya, disaat dia memerlukan ku...tetapi sekiranya ALLAH lg sygkan aku utk pergi dahulu darinya...(maap setitis air mata membasahi key board)..YA ALLAH pjgkan umurku utk menjaga mak sehingga akhir hayatnya....kasihnya ibu smpai ke syurga....sungguh syg diri ini pd mereka kedua ibu bapa ku...mak abah.......

buat tatapan yg menyayangi mak anda.....sy izinkan kamu tatap mak sy yg sgt tomei ni...heheh...syg mak sgt2...

p/s: selagi diri ini masih ada yg sygkan aku....aku akan syg mereka setulus tulusnya hati ni....sebelum merka dijemput olehNYA izinkan aku mengembirakan mereka sehabis mungkin..memberikan layanan sebaik seindah yg tak ternilai tandingnya...izinkan aku utk menyayangi mereka...MAK dan ABAH ku....

No comments: