yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Sunday, January 20, 2013

::2013 : Perubahan & Penghijrahan ::

Assalamualaikum semua...
lama rasanya tak update blog ni kan...tahun 2013 pon dah hampir ke penghujung bulan pertama dah tapi saya satu entry pon saya tak update lagi..bukan bermaksud tak nak update tetapi kekangan masa yang terlalu busy bekerja sehingga tak sempat untuk update...wahhhhh kalah PM tu..hehe
This entry, i just will create about me okey...so mahu tak mahu bace gak la yer.... let go to the main point... detik-detik anak muda diluar sana yang hidup dalam keseronokkan untuk menyambut tahun baru iaitu 2013 namun berbeza dengan aku sendiri...detik-detik menunggu saat tibanya 2013 aku dalam kesedihan dan terus tertido begitu sahaja.. seeeeeee permulaan 2013 sudah menunjukkan suatu petanda tidak baik bagi aku kan... mungkin ade hikah disebalik kejadian kerana setiap perancangan ALLAH itu adalah yang terbaik bagi ummat NYA... Alhamdulillah sekurang-kurangnya aku terpelihara daripada 1 dosa iaitu terlalu bergembira sehingga melupai pergaulan antara kaum lelaki dan wanita.... ALHAMDULILLAH...itulah sambutan tahun baru yg konon-kononnya tu kan....tp amat membanggakan diri aku adalah sambutan tahun 2013 dengan tertido tanpa disedari. aku bersyukur ke HADRAT ILLAHI dengan perancangan itu..
bukan bermaksud hendak salahkan tahun tetapi permulaan tahun masihi 2013 itu sendiri bermulanya dengan kesedihan tetapi disebalik kesedihan itu tersembunyi RAHMAT yang tidak terhihtung. ALHAMDULILLAH...
Dan tanggal 15 Januari 2013 iaitu pertengahan bulan 1 tahun 2013 sesuatu berita yg buruk dan mengejutkan diketahui... ASTAFIRULLAH..terkedu sehingga terketar-ketar badan ini.. hal ape?? biarlah hati ini sahaja yg tahu dan seboleh-bolehnya biarlah kisah itu lesap ditelan arus yg tidak mahu aku pikirkan dan ingati.. biarlah kenangan itu tidak lagi diingati walopon sesaat di fikiran... INSYAALLAH... ALLAH sentiasa disamping orang yang TERANIAYA..  ALHAMDULILLAH dgn kejadian sebegini membuatkan MAK ABAH KAKAK dan ABANG aku caring sgt2 kat adik bongsunya ini...  lalu aku terus terbang pulang ke PERAK untuk menghiburkan hati yg lara ini disamping family tersayang... mak abah tatang aku bagaikan bayi yg baru lahir.... mak masak makanan yang sedap-sedap, masak mkanan kegemaran aku tapi sayang sedikit pon aku tak jamah... maafkan anakmu ini mak...bukan sengaja tetapi benar-benar tiada selera... maaf juga kepulangan anak bongsu mak abah kali ini membuatkan mak abah terlalu risaukan aku.. sedikit kerja aku tak bantu hanya mampu melihat dan menitiskan air mata... mak abah la penenang jiwa orang, mak abah la semangat orang... orang tak kan sesekali mengecewakan mak abah sebagaimana org lain lakukan kat mak abah.. PASTI!!!! itu janji orang kat mak abah.. nasihat...ceramah..motivasi...kata-kata semangat semuanya di curahkan kepadaku... INSYAALLAH... hampir 5 hari aku di kampung dan hari keempat barulah aku sihat dan normal seperti sedia kata... bersyukur sgt-sgt atas apa yang berlaku... kerana pembohongan itu membuatkan aku lebih cekal dan tidak percaya walau apa pon terjadi... harus di ingat ALLAH itu Maha Kuasa, Maha Adil, Maha Mengetahui dan Dia tidak pernah tidur walopon sesaat... mungkin hikmah disebalik kejadian ini membuatkan aku lebih dekat dengan ALLAH...dan DIA lah tempat untuk aku mengadu, memohon, merayu, menangis, meminta-minta kerana DIA segala-galanya di dunia ini... ALHAMDULILLAH perubahan yg akan dilakukan dalam diri adalah mendekatkan lagi diri dengan ALLAH dan hindari segala yang dimurkaiNYA... tanpa semnagat yg cekal pasti terpesong dengan hasutan syaitan namun seringlah berdoa agar ALLAH kuatkan IMAN ini dari mudah dinodai oleh syaitan... setiap apa yg berlaku itu ADA HIKMAH DISEBALIK KEJADIAN.... biarlah TAKDIR yg menentukan segalanya dan aku hanya melakonkan watak yang dikehendaki oleh ALLAH. INSYAALLAH berdoalah selagi mampu lidah berkata, berishtifarlah seboleh mungkin supaya terasa diri ini dekat sangat dengan ALLAH... kawan-kawan semua, doakan saya CEKAL untuk mengharungi semua ni yer... doakan juga perubahan dan penghijrahan untuk tahun 2013 ini tercapai demi cita-cita saya yang menggunung... AMINNNNNNN

p/s : jangan terlalu mempercayai seseorang sehingga kite sendiri diperdaya dan dianiayai semata-mata untuk kepentingan diri mereka sahaja... itulah pengajaran yg perlu aku belajar untuk tahun ini dan tahun-tahun mendatang... INSYAALLAH... biarlah curiga sering muncul di hati dari menyerahkan 100% kepercayaan itu.. PASTIIIIIIIII...

No comments: