yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Monday, February 18, 2013

biar je la.. ALLAH tahu..

Assalamualaikum..apa kabar korang-korang semua..member2 bloger saya..sihat??? Alhamdulillah la kalo sihat..doakan saya juga sihat yer..sembuh dari segala penyakit ini...AMIN..sesungguhnya penyakit itu penyucian dosa-dosaku.... Astafirullahalazimmm...
ehh dah lari tajuk ni...aisshhh azwa...pulanglah ke pangkal jalan yer..hehe... ok jom dgr cite-cite ni...
kite selalu dengar org cakap "biar je la....biar la...." kalo org kedah cakap "biaq p ja la....biaq la kat dia" haha..mcm2 versi...kalo versi org muda plak "ade aku kisah.... itu semua aye tak amek tau..." hahah..kan.... al maklumlah kite kan duduk di Malaysia...mcm2 loghat ade.... ape2 pon sy tetap menyukai loghat PERAK ngan KEDAH....sebabnya saya org perak...haha..perlu ke nk mention itu semua kan..hehe..saje mukadimah je semua tu....
mak selalu berpesan "biarlah orang nk buat kat kita asalkan kita tak buat kat orang tak kacau orang"...ayat mak ni selalu diingati anak bongsu mak ni...tp kadang2 hilang kesabaran buat jugak kat orang..biaq padan muka...aisshhhh azwa istifar sikit okey....kikiki... tapi sebnarnya DIAM itu adalah ubat paling mujarab dalam sesuatu hal sebabnya tak suke perbesarkan dan xsuke memikirkan apa telah berlalu.. mungkin lain org lain 'peel'nya..tp bg aku..diam itu adalah terbaik...sebabnya?? nk tahu sebabnya...sbb mulut aku pedas..berbisa...sekali terkeluar takot org tak tahan..itu je...kalo yg dah kenal berkurun laaaamaaaaa...eh nyanyi plak.... mmg dah lali la dgn aku....tu sbb kalo xnk perbesarkan sesuatu hal lebih baik mendiamkan diri dan senyum..walopon hati menggelegak menggelodak nk memecah...yg ku tahu adalah menangis memohon petunjuk ALLAH.. sendu sendan di atas sejadah kerana terlalu marah,terlalu sakit, terlalu perit..itu lah juga tempat ku mengadu... mak abah kakak abang jugak tempat ku mengadu.... manja?? of course la..anak bongsu kan...hahah..dan terakhir sekali kawan2,,,kadang2 juga blog ni la sasaran aku utk lepaskan geram..nk lepaskan dekat org takot tak pasal2 org marah balik... teruknya perangai ko azwa..haha.. ahh biarlah org nk pikir aku ni ape sekali pon asalkan ALLAH tahu aku mcm mana..kasar2 tp ade kelemahan diri yg sukar diungkapkan..itulah hamba manusia yg tak sempurna apatah lagi maksum..hanya NABI yg layak memiliki perkataan maksum itu... biar je laaaaa... ALLAH tahu... jika bersalah ALLAH hukumlah jika tidak..ALLAH buktikanlah kebenarannya agar semua orang tahu apakah yg sebenarnya....hanya yg melalui dan dilalui sahaja mengetahui apa berlaku dan ALLAH adalah saksi yg paling adil sekali....
opppssss sudah2..jgn sedih2.....kesat balik air mata yg paling bernilai tu... dekatkan lagi diri dengan ALLAH..jgn alpa lagi selepas ini..itulah kelalaian yg paling besar dilakukan aku... ASTAFIRULLAH.... bermulanya hidup baru yg lebih baik dan diredhai ALLAH dengan limpahan rezekiMU ya ALLAH....

p/s: eh pesanan ni xde kene mengena dgn entry..tahniah kat abangku no 2 Abang A sebab dah naik pangkat jadi Tok Kadi..nanti senangla org nk nikah...(mcm aku je yg nk angkat nikah)..hahha... mak abah mesti bangga ngan ang abg A...hahha..maaf yer pesanan tidak ade kena mengena...peace yoooo...

No comments: