yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Saturday, April 6, 2013

Jangan Mempersoalkan'nya' lagi

Assalamualaikum semua..apa kabar agaknya korang yer....April pon sudah hampir ke pertengahan bulan...seboleh-bolehnya mahukan cepat masa itu berlalu pergi..hehe
pertama sekali untuk entry ini saya ingin mohon ampun kalau entry kali ni agak kasar bunyinya dan agak keras kata-katanya.. saya juga manusia biasa yang tidak pernah lari daripada masalah terutama masalah perasaan jiwa..truely im human too not animal or else..huaaaaa...rasa nak nangis sampai satu dunia dengar pon ade...eh kuat ke kalo saya nangis..kalo korang dgr ade orang nangis tu saya la kot..heheh.. kenapa saya nak nangis??sebabnya sebabnya sebabnya itulaaaaaa... sudahlah dalam merpersoalkan saya mengenai 'dia' si penipu itu terhadap saya..sudahlah semua tu..saya dah tiada kaitan ape2 dan tak pernah kenal si penipu itu. korang senang la cakap tp sy yg menanggung perasaan semua tu...4 tahun kena tipu hidup2 tiada satu saat sedikitpon yg benar yg ade adalah penipuan... ASTAFIRULLAH...berontakan hati ini kadang kala berombak kencang mahu menegakkan KEBENARAN dan kadangkala surut seperti keadaan pantai yg tenang yg hanya menunggu tindakan ALLAH SWT shj.. itulah manusiakan...kalo ikotkan nafsu amarah mahu saja saya tembak je orang tu..puas rasa kalo dpt tembak sbb takdelah manusia lain ditipu macam saya ni... bukan 4 saat, bukan 4 minit, bukan 4 jam, bukan 4 hari, bukan 4 minggu, bukan 4 bulan TAPI 4 TAHUN saya DITIPU dan dipergunakan...bukan saya je tapi MAK ABAH sy juga ditipu, ABANG2 sy juga ditipu, KAKAK2 sy juga ditipu..saya tak tahu kenapa saya jadi mangsa keadaan kerana sebelum saya kenal rasanya saya tak pernah nk kaco nk hancurkan nk ganggu hidup dia pon tetapi kenapa perlu saya yg menjadi mangsa...kenapa perlu melibatkan keluarga saya..kenapa???..indah rupa dari tingkahlaku. kenapa saya???kenapa??? YA ALLAH dugaan apakah ini.... SEDIH???? of course la sedih rasa nk tembak2 je org tu...tp sbb masih waras lagi kan biarlah ALLAH yg membuktikan segalanya kerana doa insan teraniaya akan terus sampai ke langit..TRAUMA?? mestilah...wajibkan bg seseorang yg kena tipu dgn org yg kite syg...jgn terlalu memikirkan seseorang itu terlalu maksum walaupun dia org yg rapat dan baik dimata kita sekalipun kerana maksum itu hanya ada pada NABI. mahu je den ni mention n buat announcment yg den ni takdo kaitan apo2 lagi hah dgn penipu tu..takyah la nak tanya2 lagi kat den dgn dio lagi or tak...den doh tak konal dah eh dia tu..huhhh...panasssssss.... ASTAFIRULLAHALAZIMMMMM... mungkin mereka tidak tahu yg sebenarnya kerana hanya diri ini sahaja yg mengetahui kebenarannya dan hanya ALLAH sahaja yg mengetahui kebenaran itu.. dan buat yg bertanya-tanya akan hal itu inilah penjelasannya..saya tiada kaitan dengan manusia penipu itu.. saya hanya menunggu jodoh dari ALLAH yg benar2 mencintai saya kerana ALLAH bukan mencintai saya kerana rupa paras saya.. 
p/s: rasanya penjelasan yg agak keras dan bermakna kot utk yg korang suke bertanya2 akan hal itu...maaf jugak entry ini agak kasar dan mungkin menyinggung perasaan seseorang(ahhhh biarkan lantak dia laaaaaa)....bila SETAN dah berbisik la tu dlm diri...adeeehhhh manusia ini masih kurang imannya lagi dan sedaya itu perkuatkan sebaik mungkin.. IN SYAA ALLAH...maaf sekali lagi kerana diri ini masih belom sempurna dan sentiasa mencuba utk yg sempurna.. marilah istiqomahkan diri semula...

No comments: