yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Monday, April 1, 2013

Merindui......

Assalamualaikum uollzzzz....sihat?? minta-minta sihat lah hendaknya yer...saya?? ALHAMDULILLAH masih sihat walopon tekak masih lagi terasa peritnya..perubahan cuaca... sedar tidak sedar masa terus berlalu dengan pantasnya...dan sekrang sudahpon masuk bulan April..sekejap rasanya masa berlalu... YA ALLAH cepatnya masa itu..dan sedar tak sedar juga sudah 7 bulan saya meninggalkan alam mahasiswa..kehidupan di campus dan sebagainya... ALHAMDULILLAH rezeki yg ALLAH bagi kepadaku hanya 3 hari sahaja bergelar "penanam anggur" lalu ditawarkan pekerjaan..walaupun tidak seberapa pekerjaan itu namun ianya adalah permulaan untuk menimba pengalaman di alam perkerjaan.. ALHAMDULILLAH...mak abah cakap "terima ja apa kerja yg dapat sebab zaman la ni susah dapat kerja"..hehhe yer mak abah orang dh kerja la ni..kikikiki
ok sudah2 cerita pasal kerja...sekrang cite pasal zaman2 dolu-dolu la plak..mengimbas kenangan silam yg pasti dirindui oleh semua orang kan...kan...kan....kengan silam di alam bergelar student tak kan sekali ku lupakan...korang semua pon pasti melalui saat ini dan sukarkan nk lupekan....
sumpah saya sangat2 rindukan mereka semua....mereka-mereka yang pernah menjadi teman sekelas belajar dengan saya..sumpah saya rindu korang semua...rindu sangat2...tersangat rindu... korang semua pernah menjadi teman belajarku, teman membebelku,teman berceloteh, teman meniru, teman membincang, teman bermain, teman bergurau, teman berlari, teman baling tepung, teman buat tesis sesama, teman pengakap sesama, teman buat latihan kawad pengakap sama2, teman makan sesama, teman masak sesama, teman buat tesis sesama,,,,,,,,semua teman teman teman teman saya dalam perjuangan saya sebagai seorang pelajar....wahhhhh rindunya... 
buat rakan-rakan di SEK MEN KEB DATO IDRIS iaitu semasa saya form1 until form5 terlalu banyak kenangan yang tidak terucap...saya yang sangat bodoh ni masuk di kelas 106 di tingkatan 1...mmg saya bodoh pon xpernah pandai..kikiki... Alhamdulillah berkat kesabaran tingkatan 2 dapat naik ke kelas 204.... tp still xpandai lagi tu...malu je dekat orang yang pandai2 tu..ape la yg ade pada diriku ini kan....3 tahun sebelom menduduki PMR ramai kawan2 yg ade.....korang mmg best la...kalo ikotkan skrg kwn2 masa ni ramai dah kawen kan... hehe...selesai PMR dah amek result semua tu Alhamdulillah dengan izin ALLAH hasil berkat usaha dan tawakalku akhirnya aku dapat menyahut cabaran salah sorang cikgu tu dekat kelasku masa form3..."cikgu cabar korang semua ni masuk kelas sains tahun depan dengan result PMR yg baik" nama cikgu tu biarlah dirahsiakan kerana cikgu tu la aku sahut cabran itu.... tak sangka juga beberapa rakan seperjuangan dalam kelas tu dapat masuk kelas sains jugak bersamaku..hehe... tojik yg tetap setia satu kelas ngn aku smpai aku form 5... naik bosan tgk muka ang tojik...kiki..pen aku dah berapa batang ang pinjam...heheh... mazila, izzah, asmida, izani, jue, nazi, fadilah, bahatan, arwah farezal, zarif, azlie.....byk sgt la tak tertulis dlm ni...hhee..yg xdisebut nama korang sntiasa dlm ingatanku ok.... bila dah form5 hah tunggu lagi...SPM wei..masa depan tu..masa depan...tp dlm kelas still main2 dan still aktif Unit beruniform PENGAKAP.."sekali pengakap selamanya pengakap" yeahhhhh hidup pengakap...kiki..over la ko ni azwa oi... tp sayang xsempat utk pgkap diraja... cuma Tojik ngn Lan ja yg sempat Pengakap Diraja..tahniah oi... kalo aku tau aku pilih p pengiktirafan pon xpa dari Pertandingan Khat Peringkat Negeri...oppssss itulah takdir qada dan qadar yg telah ditetapkan....mungkin juga sbb nk SPM tu yg kurangkan xtvt kokurikulum sketika..tp belajar x kuat mane pon.. aku redha dengan semua tu.... yg best time form4 n form5 kitorang duk kelas SAINS SUKAN...budak sukan la katakan..tp aktif ke sukan??hahha...yg paling best jugak ade 7 org je bunga2 melayu dalam tu...yg lain bunga2 cina dan kumbang2 melayu dan cina..kiki... bunga2 melayu tu antaranya aku, ira, fiza,linda, nana n kembor... time best bila ade aktiviti merentas desa peringkat daerah..hah tunggu lagi..bebudak kelas aku la yg jaga garisan penamat...so dpt cuci mata budak2 sekolah lain...hahaha..opsss.. yen dah kawen dah ang no awai ang...hehe...john, lan, tojik,saipol, pesong hah dan lain2..
dengan result SPM yg xberapa baguih sgt tu...dapat polyteknik jugak...tawaran kolej swasta xpayah cerita la punya byk..akhirnya aku nekad untuk masuk form6 je di SEK MEN KEB RAJA SHAHRIMAN...sbbnya yg pertma xnak jauh dr mak abah...xnak bebankan mak abah dgn yuran yg mahal2....sambunglah form6 lepas SPM tu...tp sebelom aku masuk form6 aku dpt PLKN kt Kem Kg Baharu Ayer Tawar Perak..jauh ke dr umah??? hahhaha dekat nak mampuih..setengah jam je dr umah aku...mula2 bajet dapat jauh2 la baru best sekali cek amek kau sebelah kampung je...adeh.... PLKN sgt2 best... sbbnya saya mmg suka aktiviti lasak2 ni.. kt situ ade beberapa modul..best...ade kawad, kelas pembinaan diri, kelas kengeraan, riadah,macam2 la...mmg best xterkata...kawan2 Dorm Mat Yassin korang semua sihat ke?? dah lama xjumpe dan lost contact mcm tu je.. form6 setahun setengah mmg terbaik lah....sangat2 terbaik walopon ade orang ckp form 6 ni buang masa la itu la ini la...tp bg saya form 6 is the best la...jimat masa, jimat duit n dpt rasa nikmat budak sekolah lama sikit...time ni la nk bljr berdikari pon sama ade ko nk betol2 fokus study ke nak main2 ke kat sini la... ALhamdulillah jalan putih yg ku pilih study betoi2...ingat harapan MAK ABAH time tu kt anak bongsu dia ni..hah itulah yg ku pegang hingga sekrang ni..HARAPAN MAK ABAH... ingat lagi upper 6 saya dpt result pengajian perniagaan yg teruk drpd biasa sbb ade mslh fmly time tu mmg down giler rasa... dan lagi 1 result sejarah yg xpernah nk lulus... huhu...nk exam STPM lagi berapa bulan je tp result still CGPA 2 lebih je..harapan nk masuk U tu tipis la..kan saya dah cakap saya mmg bodoh dulu...huhu... ALHAMDULILLAH tekad ng diri dgn harapan mak mak abah aku study hard la.... geng2 seperjuangan form 6 fiza, sue, ani, mira,zatie,ina,dayah,tim,fad,syim,shida,mat,syuk,zul,zaki,yinson, aten,..ah ramai la lagi..korang mmg geng paling best la..dgn cikgu2 yg sporting plak kan....heheh...rindunya nk beljar dlm 1 kelas sesama ng korang...pastu geng tido dlm kelas ngn ko fiza...hehe..dah kawen dah ko..akhirnya ko dulu kan...sue pon same ko dulu yer...heheh..tahniah...
tamat form6 smtra tunggu result pergi kerja kat pangkor 3 bulan..timba pengalaman je...berjauhan la sikit dgn mak tp xjauh pon kat PULAU PANGKOR je...1 jam je dr umah.. time kerja ni la dlm awal bulan 3 result STPM keluar tp aku xdpt cuti time tu sbb aku continue cuti utk Pertandingan Khat Peringkat Kebangsaan kat Port Dickson time tu.. result kuar 10 Mac 2009 dan 12 Mac 2009 barulah aku dpat balik kampung terus pergi umah cikgu amek slip result..tp tgh hari 10 Mac tu cikgu Azizul dah mesej bgtau result aku... Alhamdulillah bersyukur sgt2 smpai menitis air mata kegembiraan ni...harapan menggunung..terus teringat mak abah kt kampung tp sayang xboleh balik lagi...so petang tu baru dpt call mak abah bgtau result STPM saya...suke mak abah...thanks cikgu2 yg mengajar saya...cikgu azizul,cikgu mohd noor, cikgu baizura, cikgu thamil selvi, cikgu daman,cikgu azman,dan cikgu saripah... berkat tunjuk ajar cikgu semua dapat ku gapai dan bergelar mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia. Alhamdulillah,,,sujud syukur..
org pertama yg paling gembira bila mengetahui kabar baik itu adalah MAK dan ABAH...abah paling xcited sekali sebenarnya...sayang mak abah sangat2...maka  26 Julai 2009 dengan rasminya ku bergelar mahasiswa universiti kebangsaan malaysia...dimulakan dengan Bismillah.....eh nyanyi plak... dimulakan dengan Minggu Mesra Pelajar..biasalah setiap kali junior masuk kan..hehhe... sedar xsedar bila dpt kenal dengan rakan2 sekelasku rasa teruja sangat2. akhirnya saya dapat kawan lagiiiiiiii...horeeeeyyyyyyyyyyyyyy..... org pertama yg saya kenal..of course la roomate saya iaitu Nor Azra Ab Wahab... eh nama saya dengan dia nak sama kan Nor Azwaazliza...hehe..tu la jodoh namanya...seterusnya Nadia, Siti, Faizul dan Chan...inilah org yg mula2 sy kenal...nmpak benor org baru la katakan...bila masuk kelas semua rakan2 satu course mmg ramai gak la..28 orang... batch yg tak ramai kata lectrer ku...tp best dpt jumpe semua.... dilla,zatul, kak dyg, aisyah, yana, mariam, kak has, maiza, huda, zarina, sapiq, hafez,ajis, zahid, kudin,abg napi, ejan, fahana, farhan, dan lain2 lagi...wahhh rindunya nk tutorial sekali..pekena korang tanya solan yg bukan2....buat kaco time korang present....makan dalam kelas, siapkan projek Bugis, projek lisan, asgment berlambak2 yg korang suke buat last minit tu kan..yeahhhh hobi buat last minit....kiki...rindunya suasana tu kan.... hangout sesama lagi..handle program sesama..wahhh...jom sambung master nak korang...leh masuk kelas sesama lagi..leh gaduh2 siapkan kerja yg xsiap tu..boleh potpet2 dlm kelas lagi..wahhh rindunya..... korang xrindu saya ke?? ok jom tgk pic2 yg mengimbas kenangan silam kite bersama tu..dpt jugak mengubat rindu ni kan...

memulakan sekali ni introduce ni cik azwaazliza...hehhe...miss pengakap...kiki..peace...masa jd penguji je ni..
ni hasil ku buat...lupe la..ikatan gogle ke ikatan gengam monyet..
haha ni kena denda ni...
saya dan para penguji dari SMK Dato Idris..3 org je sebaya yg lain tu semua adik2..yer idak lan ng tojik wei..heheh
hehhe..smart boh gambar ni...
ni la geng time kt SMKDI...ni reunion g pangkor....hanya beberapa je yg hadir tp enjoy ooooo..

reunion at pangkor.....dh nk pulang dahhhhh..
yg ni time dah masuk UKM ni...time program PESEPSI...peace...
see....nmpak mcm bukan budak sekolah kan...ni la batch yg reka baju korporat...caya la....ni time form 6 yer...
form 5... 5 sains sukan...
form 6...upper 6...nice pictura..miss uollzzz...
ni kawan2 masa sekolah rendah...dah besar yer semua..kiki...dari kiri ina, aida dan ain..
program di UM...
rindunya nk lepak mcm ni kan wei..bila nk jumpe ni kawan2...
raya 2011...ramai time ni....memang meriah..meriah sgt2.....semua budak kelas  aku hampir ade time ni..
wahhhhhhhhhh
yen kawen.....maju yer yen..hehhe...5 dari kiri tu la bunga2 melayu kat kelas sain 5 sains sukan...
asal datang umah aku yer basikal abah ku mesti pemes...cantiknya rumah aku warna pink tu...heheheh..
bermandikan tepung time besday...mmg terkona den malam tu....penuh dgn tepung...
ape yg aku pandang amir macam tu ek?? confius2...hahha...elok dah sampin tu tojik oi...faiez ckp sudah2 la tu..hehehe
program peristiwa darurat kat arkib negara tempat aku bekerja sekarang..hehe...semua tu junior2 saya sbb time ni dah tahun 3...
jadi pengapit siti rohani kawen..jauh tau pengapit ni dari perak tau..pengantin tu di kelantan..kiki....
my besday time...tq korang semuaaaa
coral speaking...1 program yg wajib buat utk subjek minor...enjoy with junior2 ni...
semua member2 smkdi je ni...bila dpt kumpul reramai cam ni hah??
hah sampai meniarapppp..nice view at marina island lumut...
hah senget pic ni...kiki

ang buat apa tu ijoy.... kota belanda pulau pangkor....
alolololo...hehe

pameran peta warna...first sem ni..muke budak2 lagi...hehehe
with my lectrer n senior master....best dpt pengalaman baru dengan abg2 n akak2 senior time ni...
dan akhirnya 22 Oktober 2012 maka bergemalah Dewan Canselor Tunku Abdul Razak dengan namaku...ALHAMDULILLAH.....tunku canselor yg beri sendiri... 
we are historian.....
kegembiraan yg terpancar.....
pre-convocation je ni..tu sebab pakai suar..kiki....alolololo
yeahhhhhh finally im get it....after 3 year....

mengilham harapan mencipta masa depan...inilah masa depan ku yg bermula di UKM bangi...

we are historians.....im proud with my course...

akhir kata...inilah saya...dan terimalahhhh....

 tq sebab sudi bace entry yg panjang rasanya.....sebabnya saya rindukan zaman itu semua.....tq sudi bace...heheh

No comments: