yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Sunday, April 28, 2013

Pesta Buku Antarabangsa 2013

Assalamualaikum...
Apa khabar orang di sana yer..stalker-stalker saya sihat ke??heheh.. saya Alhamdulillah sihat aje..bertambah sihat rasanya....wahhh.semangat..
yang sebenarnya cume nak bagi tahu pasal Pesta Buku Antarabangsa 2013 yang diadakan di PWTC dari 26 April 2013 sehingga 5 Mei 2013..wahhhh kali ni pesta buku yang paling lama rasanya... kalau selalu tu cuma 3 hari je.. disebabkan aku ni ulat buku...eh ulat buku jugak la...hehe.. hari ni 27 April 2013 aku pon bergerak la..eh pergilah ke pesta buku tersebut..dengan sape?? hehe..dengan kengkawan la..dengan Huda dan Ejan...dorang pon nk beli buku pebret dorang la...dan aku jugak dah listkan buku ape yg aku nk beli.... nasib baik listkan siap-siap sebab kalo tak memang masak la kat PWTC tu.... hahah..nak tahu kenapa...sebabnya ramai giler orang..tersangat ramai....seingat aku pesta buku sebelum-sebelum ni pon tak da seramai ni...mungkin ni PESTA BUKU ANTARABANGSA kan... memang tak dinafikan inilah pesta buku yang terbesar aku pernah pergi kat PWTC tu...kali ni 3 tingkat kat PWTC tu semua dibuka booth jualan buku.. pelbagai jenis penerbit..dan tidak ketinggalan juga penerbit dari luar negara pon ade..tapi aku tak perasan sangat sebab aku tak pergi pon tingkat 3 yang dikhaskan untuk penerbit luar negara.... buku ilmiah, buku agama, novel dan pelbagai general ade... ya ALLAH rambang mata tengok buku-buku ni macam tengok baju-baju yang dijual di Times Square plak..heheh...kalo ikotkan hati memang semua nak beli okey..semua buku best-best je..tapi "ongkos"nya tiada memadai...heheh.. tak semua booth aku masuk cuma sebahagian je rasanya sebab orang terlalu ramai sangat-sangat....aku cari buku yang memang aku nak beli je..tapi ade jugak dua tiga buah buku yang tersasar dari list..heheh.. pelbagai lapisan ade..budak sekolah pon ade..rasanya rombongan kot..heheh...orang tua..orang muda..semua ade la...tapi yang paling best bebudak yang belajar di IPTA dan IPTS la...sebabnya dorang ade Baucer Buku...wahhhh jelesnya sayaaaaaaaaa..... baucer buku RM250 tu macam2 boleh beli.... dulu time jadi student just dapat RM200 je....itu pon rasa tak cukup borong buku....ni yang rasa nak jadi student semula ni...hehhe.... tp dah keje ni pon habis agak banyak jugak la...tapi terdengar penceramah jemputan kat booth Penerbit PTS tadi... "habiskan duit dengan membeli buku tak pe sebab kite dapat pengetahuan...pengetahuan ni la duit kite di sana nanti yang sangat bernilai"...... yeaaahhhh setuju dengan penceramah ni.... waktu sekolah dulu selalu beli majalah REMAJA... almaklumlah jiwa remaja time tu kan...bila dah masuk UKM memang langsung tak beli Remaja dah sbbnya mcm dh tak sesuai je kan...dah tua ke??hahha...dok ehhh..matang sikit kot..hahha.. perahsantan je... and then bile kire-kire balik majalah Remaja yang aku dah beli hampir RM600++.....bayangkan berapa banyak koleksi majalah tu aku ade sampai mak bising dari beli majalah tu baik beli buku yang berfaedah sikit..hahha..... ampun yer mak..dulu anak bongsu mak ni jahil sikit and sekarang bile dah besar baru la berminat dengan buku-buku ilmiah...sebabnya pelbagai pengetahuan yang kite tak pernah tahu dan bila membaca kite sendiri dapat pengetahuan ekstra berbanding orang yang malas membaca tu kan.....  tak semestinya saya minat buku ilmiah je... buku motivasi, masakan, novel, sume-sume la..memang giler2 buku... INSYAALLAH berbaloi dengan beli semua buku ni... ok jom tengok buku ape yang saya beli...dah marilah kita sesama membaca buku kerana budaya membaca itu budaya kita. dengan membaca pelbagai ilmu pengetahuan dapat diketahui...
hehhe..ni lah hasil tangkapan di Pesta Buku Antarabangsa PWTC...
p/s: marilah sesama kita membaca buku...dan kalau bosan boleh baca majalah Ujang tu...heheh

No comments: