yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Tuesday, March 22, 2011

RESTU itu penting



hari ni maybe hari bermakna juga dalam hidup aku....hehe...pasal ape...tunang ke???nikah ke??? kalo nk tunang or nikah ape salahnya kan..kan...kan...hehe..gatai bebenor anak dara sorang ni...sudah2...fokus study...fokus!!! lg setahun je nk dpt degree...heh...baek...die marah die gak baek sendiri...hahhaa


agak lama kan aku x update blog ni...nk wat cam ne rasa malas mnyelubungi jiwa n diri aku..tambah2 lg keje byk..tp keje byk pon mls buat...hik4...syuhhhh diam2 sudah jgn kasi tau org lain..malu i...(padahal dah mention lam ni dah pon)...heheh....


RESTU???ape ek maksud restu tu....mengikut kefahaman aku sendiri la kan..restu tu mestilah mendapat penerimaan atau kebenaran daripada kedua ibu bapa kite atau sesapa sahaja. setelah mendapat restu tu barulah idup kite diberkati atau segala yg kite wat tu berjalan dengan lancar dan dirahmati oleh ALLAH...begitulah kefahaman aku....ehhhh mcm nk bg kuliah lak kan....berbalik pada pangkal jalan yer AZWA....ok2...


ari ni 22 MAC 2011 adalah hari repeat Test lesen keta aku...haha..sbb time test mula2 ari tu 8 Mac 2011 ari tu aku fail kat bahagian II iaitu bahagian parking tu...sekali terlanggar tiang daaa..sori yer incik JPJ...tersilap...xpe2 bile repeat incik JPJ dpt gak income...hehhe...ehhh ngarot tol la...nk cerita lain..lain yg die cite....ape nk jd la ni... sbnarnya barulah aku tersangat sedar yg RESTU mak abah tu mmg2 la sgt penting..yg mule2 aku nk test JPJ 8 mac tu...aku call mak aku hampir berbelas kali lebih dr sepuluh kali gak la...dua2 henpon mak aku, aku call. kakak aku yg duk sebelah umah pon aku call gak..tp hampa...sampai la aku nk test JPJ kat bahagian II mak aku still x angkat call lagi...huhuhu...so sebelum test tu mak aku x tahu aku dah nk test n then aku cuma bg tau seminggu sebelum tu je yg aku nk test..mesti mak aku lupa kan.... test punya test dekat bukit lepas kat parking petak lepas n tibe2 kat parking 3 penjuru aku hancur..sekali terlanggar tiang da...huhu...dgn kaciwa keluar la dr keta tu..huhu..sedih..pastu test bhagian jalan raya pon dah lulus...lega rasanya...


ingat dapat wat sekali je x yah nk repeat la....balik dari driving school tu...terus tepon mak...hampir 3 kali baru mak angkat...xtahu la apa sebab susah sgt nk angkat tepon lam ati aku berkata...rupanya tepon mak letak dalam bilik..bilik tu plak kunci disebabkan beberapa perkara...hik5..rahsia2...rumah aku dah la mcm rumah panjang...letak hanpon lam bilik..nah mana la dgr lau duk kat depan..ptot la x berangkat...pastu dah mak angkat gtau yg aku gagal..."org tepon mak byk kali td tp awat mak x angkat"...mak aku kata "hanpon lam bilik" huhuh....walopon sedikit mgalir air mata sbb kecewa gagal n gtau mak yg org x dapat restu mak nk test td sbb mak tak angkat tepon....huhu....mungkin mak kecewa kot..cian lak kan...pastu nk cover keadaan gurau ngn mak kata abah support la nk repeat nanti...cuma RM80 je...RM80 je!!!!!heeheh..byk tu...


tp abah aku bagi RM300 kat aku lepas balik dari jumpe aku tu...hehhe..minta RM80 je tp sekali dpt RM300...hehhe..syg abah ngn mak sgt2...ni nk bodek lebih ni....hehe...


tibe masanya 22 MAC 2011....awal pg lg aku dah bgn dah..sbb nk g test JPJ...g punya awal sekali dpt sesi 3....kui2 ptg baru start..huhh tension bebenor...tgh menunggu tu..tepon mak....sekali je mak terus angkat.... "mak doakan org lulus ari ni mak"..."yer mak doakan...semoga berjaya"...hhuhuhu...gembira rasa hati bila mak ckp camtu...kui 2 tibe la masanya..dengan berbekalkan giliran no2 yg bertuah tu aku telah lulus...LULUS....yahooooo...walopon dpt keta mcm sengal..hambrek susah giler nk tarik time bukit...so aku menggunakan kepakaran sendiri la.....hahahah..ni yg melawakkan...penah ke org pihak brek ngn pedal minyak sekali gus menggunakan sebelah kaki je...hahha..gara2 hambrek yg senggal aku telah mendapat idea sebegitu....huaaaaaa...nasib baik lepas gak kat bukit....haha...bile pikir balik mmg nk tergelak la...bleh ke pijak minyak ngn brek 1 kaki...hahha...lawak2....memang nk tergelak kot...


lepas dah bis tu...dah kompom2 lulus terus call mak....hehe..tp xleh sembang pjg sbb mak uruskan jenazah arwah TOK MINAH kat kampung aku yg meninggal ari ni...AL-FATIHAH.... tp dr sini dapat dilihat bahawa....cewahh....cewaahhh....heheh...tu la kan....berkat restu mak abah...doa dorg yg wat kite berjaya juga gak kan..tmbah dgn usaha kite sendiri...so hari ni aku tersangat lah mendapat pengajaran yg bermakna sekali....RESTU ITU PENTING....kan dah lulus lepas dapat doa dr  mak...huhu..pengajaran...

No comments: