yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Friday, March 11, 2011

siapa kita x maafkan org

lama gak x update cite pjg2 kan...huhu...disebabkan mls n xder masa nk update...kih3....ni pon time nk kuar g library tp nk wat cam ne...dah siap sume bagai...nahhhh amek kau...hujan turun dgn renyai2 hampir 2 jam at now...so nk wat ape...dah siap ni....huaaaaa....semangat nk ke library tp x jadi...so mengupdate blog ler kite yer...hehe..

saje je entry kali ni...siapa kite x maapkan org lain...sedangkan NABI pon ampunkan umatnya ini kan kite manusia...itulah kite...manusia x sempurna ALLAH dan NABI... kite sedar org lain buat salah n kite tegur tp kite kena ingat yg kite ni betol ke x kan...sblum nk kesalahan org lain lebih baek kite cari kslhan diri kite...aku pon same...hehe..aku pon byk wat salah...truly la mmg byk wat slh n dosa pon ada ni...huaaaaaa...(insaf seketika)..

kalo org tu wat slah tu biasa la sbb manusia sume wat slhkan....aku sndiri pon sama..ni juga peringatan kat diri aku gak...lama2 surut lah kemarahan tu dan maapkan die...memaapkan org itu yg terbaek...dr peglaman..eh ada gak ek pglaman...hehe...org tu wat something kat aku n then walopon amek masa yg agak lama aku maapkan die sbb aku pikir positif..sume org wat kesilapan...kalo kite salah org x maapkan kite..ape kite akan rasa..hah camtu gak la org lain rasa...kan2....mak slalu pesan..dia kata biar org wat kat kite jgn kite wat kat org...smpai skrg aku ingat...kih3..pesan org tua kan...haha

sedangkan Nabi ampunkan umatnya apatah kite manusia biasa kan....kerana dendam, benci, iri hati sbb kan hubungan jd x tentu hala...so hindarkan diri dr segala perasaan hasad ni...hehe..(ala-ala ustazah bg ceramah ni kan)...

p/s: bkn ape utk peringatan diri aku gak yg kdg2 susah nk maapkan kslahan org lain sdgkan aku pon ada wat salah...so berubah kepada kebaikan dgn kadar segera...

No comments: