yg indah itu kenangan dan yg pahit itu juga kenangan...

snow

selamat datang...enjoy my blog n follow k..pastu kumen2 la ek...jgn bace je...kumen gak..inilah cerita kehidupanku...onak duri kehidupan

Thursday, April 14, 2011

::sabar itu penting::

assalamualaikum....ehmmm lama x lama dah 3 ari aku kat kmpung....sok dah nk balik ukm dah...sepanjang perjalanan kehidupan aku kat kampung...wowwwww mcm2 masalah dtg...itu..ini.....yg penting sabar....ujian ALLAH di dunia..kerna DIA sayangkan umatnya ini...namun disebalik kesabaran itu pasti adanya kelemahannya...aku juga insan biasa yg tidak sggup menghadapi dugaan seberat itu...


tp.....aku sgt2 respek dkt mak abah aku...tersangat respek...kerana mereka begitu sabar mengharungi hidup walopon mcm2 masalah tibe...masalah????mcm2 la masalahnya...keluarga...anak2....huhuhu..xterhitung apa masalahnya....hari ini juga ada mslh....masalah keluarga...tp aku renung bait2 wajah ibu ku...sungguh sabar....aku renung bait2 wajah abahku...begitu tenang sekali...tetapi aku x tahu disebaliknya apakah rahsia...apakah perasaan yg mereka simpankan....aku juga manusia seperti mereka...seperti mereka...tahu mcm mana...yg penting sabar.....


mak abah jgn isau...org ade kat belakang...org akan beri harapan baru kat mak abah..INSYAALLAH.....

No comments: